نوشته شده توسط : پارس اتیلن


لوله زهكش

 

 زهكشي فرآيند خارج نمودن آب سطحي اضافي و مديريت سفره آب زيرزميني كم عمق از طريق نگه داشت و دفع آب و مديريت كيفيت آب براي رسيدن به منافع دلخواه اقتصادي و اجتماعي است، در حالي كه محيط زيست نيز حفظ شود.حال انجام اين فرايند نيازمند لوله زهكش مي باشد.

لوله هاي زهكش PVC از ديگر محصولات توليدي مجموعه پارس اتيلن كيش مي باشد كه با استفاده از ماشين آلات اتريشي و با استفاده از تكنولوژي آلمان، مطابق با استاندارد DIN 1187آلمان توليد مي شود.

لوله هاي زهكش به صورت كلافهاي خرطومي مشبك و غير مشبك توليد مي شوند كه طول كلافها و تعداد سوراخ ها در هر رديف بر حسب سفارش متقاضي قابل تغيير مي باشد.

لوله زهكش پي وي سي  الياف دار

توليد لوله هاي زهكشي PVC با پوششي از الياف مصنوعي مزيت هاي بي شماري دارد كه سبب شده است امروزه كاربري اين لوله ها در پروژه ها و كاربري هاي مختلف روزافزون باشد. به همين علت كارخانه پايپ ايران شروع به توليد چشمگيري از لوله هاي زهكش پي وي سي با الياف در سطح وسيع نموده و آمادگي خود را جهت همكاري با پيمانكاران محترم در سرتاسر ايران عزيز دارد.

قابل ذكر است براي استفاده از نوع الياف مصنوعي لوله هاي زهكش بايد خاك منطقه مورد آزمايش قرار بگيرد و عموما با توجه به نفوذ پذيري ۳۰۰ ميكرون تا ۱۰۰۰ ميكرون مورد بررسي قرار مي گيرد


انواع لوله زهكش

با توجه به معرفي لوله زهكش و توضيح در مورد جنس آن از اين به بعد تمامي موارد معرفي شده در خصوص لوله زهكش با جنس پلاستيك خواهد بود. لوله زهكش داراي انواع مختلفي است كه در ادامه از آن ها نام خواهيم برد.

  •     لوله زهكش متخلخل. اين لوله ها از نوع خرطومي ساده بوده و داراي سوراخ هايي براي جذب رطوبت هستند.
  •     لوله زهكش موجدار. اين مدل لوله ها خرطومي بوده و صاف نيستند و داراي موج بوده و براي زمين هايي با پستي و بلندي مناسب هستند. اين لوله ها به دليل موجدار بودن كاربرد هاي خاصي داشته و در تمامي مكان ها قابل استفاده نيستند.
  •     لوله زهكش ساده. اين نوع لوله زهكش به شكل خرطومي نبوده و ساختار ساده اي دارد. معمولا از اين مدل لوله زهكش براي نصب در سطح زمين استفاده مي شود.


كاربرد هاي لوله زهكش

لوله زهكش در عين سادگي وظيفه اي كه انجام مي دهد يكي از وسيله هاي بسيار كاربردي در ساختمان ها و مزارع كشاورزي است. اين لوله ها وظيفه خارج كردن رطوبت اضافي از زمين هاي كشاورزي، ساختمان ها و پل ها را دارند. با نصب آن ها اطمينان حاصل خواهيد كرد رطوبت به زمين و ساختمان صدمه وارد نخواهد كرد.



:: برچسب‌ها: الياف مصنوعي ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 شهريور 1399 | نظرات ()