ده گیاه مناسب برای دیوار سبز
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

گیاهان مناسب برای دیوار سبز

اگر به دنبال حریم خصوصی اضافی هستید، یا با یک حصار نسبتا کسل کننده و خسته کننده سروکار دارید، لازم نیست نگران باشید - ما با یک راه حل در اینجا هستیم.

زمان آن رسیده است که بهترین گیاهان را برای پوشاندن حصار بیابید که رنگ، شخصیت و جذابیت را به حیاط خلوت شما می بخشد.

طبیعت در تمام شکوه خود، راهی خوب برای طراحی و استایل یک حصار ساده است.

چه به دنبال کاشت درختان حریم خصوصی باشید و چه در تلاش برای یافتن شکوفه های مناسب، ایده های حصار باغ همیشه یک راه سرگرم کننده برای تزئین و ارتقاء یک فضا هستند.

1. یاس

وقتی حیاط‌های خلوت کوچک نادیده گرفته می‌شوند یا سایه دارند - اینجاست که یاس می‌تواند وارد عمل شود تا یک حصار مشکل‌ساز را به چیزی خاص تبدیل کند.

انبوه گل‌های زرد کوچک و ساقه‌های سبز در طول زمستان، یاس زمستانی (Jasminum nudiflorum) را به گزینه‌ای محبوب برای پوشاندن حصار سایه‌دار یا رو به شمال در تمام طول سال تبدیل می‌کند.

در مورد یاس ستاره ای همیشه فریبنده (Trachelospermum jasminoides)، این شکوفه دارای گل های سفید بسیار معطر است و رشد شدید آن یکی از بهترین گیاهان برای پوشاندن حصار است.

اگرچه آفتاب کامل را دوست دارد، اما در نقاط سایه نیزرشد می کند. مزیت دیگر آن این است که رایحه بهشتی دارد.

2. گیاه کلماتیس 

کلماتیس یکی از محبوب‌ترین گیاهان رونده است و شایسته است.

آنها نه تنها پوششی عالی برای حصارهای ناخوشایند باغ ارائه می دهند، بلکه به سرعت رشد می کنند، که آنها را به گیاهی برای حفظ حریم خصوصی در زمانی که سرعت هدف شما است تبدیل می کند.

گونه های کلماتیس زیادی وجود دارد که در تمام فصول مختلف سال گل می دهند و از همه مهمتر این است که آنها در طیف وسیعی از رنگ ها و اشکال مختلف هستند.

3. رونده هیدرنجیا

هنگام انتخاب گیاهان برای پوشاندن نرده های حریم خصوصی، هیدرانسی رونده یکی از ساده ترین گزینه ها است. نیازی به نگهداری ندارد، به راحتی رشد می کند و در طول سال جذاب به نظر می رسد.

هورتانسیاهای رونده بافت و جذابیت را برای تبدیل یک حصار زشت به چیزی زیبا اضافه می کنند و همچنین می توانند حشرات مفید باغ را به حیاط شما جذب کنند.

آنها گیاهان سرسختی هستند اما ممکن است چندین سال طول بکشد تا گلدهی کنند.

شناخته شده ترین گل ادریسی Hydrangea petiolaris است که تا حدود 20 فوت رشد می کند و در امتداد حصار به طرفین می خزد و همچنین به عنوان یک گیاه بالارونده برای جلوی خانه شما عالی به نظر می رسد.

4. پیچک

اگر می خواهید به سرعت یک حصار کسل کننده با شاخ و برگ سبز کنید، پیچک را انتخاب کنید. این درخت انگور جذاب، همیشه سبز، آسان برای رشد و سایه دوست است که به طور مرتب به نرده‌ها، دیوارها و تنه درختان می‌چسبد و اغلب دارای شاخ و برگ‌های طرح‌دار است.

این یک گیاه ضروری است که سایه های عمیق تری را نسبت به هر درخت دیگری تحمل می کند، اما می تواند مهاجم باشد، به خصوص در غرب و غرب میانه.

شاخه‌های پیچک ممکن است نیاز به راهنمایی در جهت درست داشته باشند. ساده ترین روش استفاده از یک تکه نوار چسب برای تثبیت ساقه ها به سمت بالا رفتن است.

5. پیچ امین الدوله

حصار خصوصی پوشیده شده با انگورهای پیچ امین الدوله یک گزینه کاشت جذاب است، زیرا می توانید در تمام تابستان از عطر شیرین آن لذت ببرید. در حیاط خودتان نیز به راحتی قابل دستیابی است.

گیاهان پیچ امین الدوله دارای پیچک های قوی هستند که به نرده ها متصل می شوند، اما می توانند جای گیاهان دیگر را اشغال کنند، بنابراین مطمئن شوید که فضای اختصاصی خود را به آنها اختصاص دهید.

اکثر پیچ های امین الدوله برای رشد به حداقل شش ساعت نور مستقیم خورشید در روز نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که دیوار شما محل مناسبی است.

با توجه به شرایط مناسب، پیچ امین الدوله به شدت رشد می کند و آن را به یکی از بهترین گل ها برای باغبانان مبتدی تبدیل می کند.

هرس در زمستان، زمانی که گیاه خوابیده است، برای نگهداری گیاه پیچ امین الدوله در دیوار ضروری است.

6. رز «ایسبرگ»

آموزش پرورش گل رز روی دیوار آسان است و نتیجه همیشه زیباست. گل رز انتخاب خوبی برای هر نوع دیوار یا نرده ای است، از حلقه زنجیری گرفته تا چوبی، و به هر سبکی که در حیاط خلوت شما باشد کار می کند.

انواع زیادی نیز برای انتخاب وجود دارد، بنابراین حتی می توانید گیاه رونده ای  را که سایه دوست دارد در بین آنها پیدا کنید.

7. ویستریا

یکی از زیباترین گیاهانی که می توانید برای پوشاندن حصار انتخاب کنید (مخصوصاً یک حصار سفید رنگ)، شکوفه های آویزان ویستریا اقاقیا است.

این گیاه رونده است که می تواند باعث حیرت شود. از ریسمان نرم برای بستن شاخه ها روی این سیم ها استفاده کنید.

وقتی نوبت به کنترل ویستریا می رسد، باید چند نکته ساده را به خاطر بسپارید.

شاخه های شلاقی سال جاری را در تابستان فقط به پنج یا شش برگ برش دهید، سپس در اواخر زمستان دوباره آن را قطع کنید و به دو یا سه جوانه هرس کنید. همچنین می توانید آنها را هرس کنید تا از شر چوب های قدیمی خلاص شوید.

8. بامبو

بامبو یک گیاه سریع رشد کننده و همیشه سبز است که می تواند غربالگری عالی را ارائه دهد. برخی از بهترین گونه های بامبو برای غربالگری، گونه های بامبو انباشته مانند Bambusa multiplex، Bambusa textilis و Bambusa oldhamii هستند

مانند همیشه، به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب گیاه، عواملی مانند نوع خاک، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و در دسترس بودن آب را در نظر بگیرید.

همچنین، همیشه بهترین کار این است که گیاهان بومی را در صورت امکان انتخاب کنید، زیرا آنها بهتر با آب و هوای محلی سازگار هستند و می توانند انعطاف پذیرتر باشند.

9. BURKWOOD VIBURNUM

با جوانه‌های صورتی روشن که به خوشه‌های گل سفید باز می‌شوند، چندین گیاه Burkwood Viburnum (Viburnum x burkwoodii) مانند این گیاهان از Nature Hills را می‌توان در یک خط در جلوی حصار کاشت تا یک پرچین محافظ جذاب ایجاد کند که به ندرت نیاز به پیرایش دارد.

آنها را با فاصله سه فوت و نیم از هم قرار دهید و از مرکز یکی تا مرکز بعدی را اندازه بگیرید. ردیف های اضافی را به صورت پلکانی و زیگزاگی کاشت اضافه کنید و پس از استقرار، حصار شما کاملاً پنهان می شود.

آنها گل های ایده آلی برای پرندگان مگس خوار هستند و پروانه ها به سمت دسته های شکوفه های پر از شهد جمع می شوند، بنابراین اگر می خواهید حیات وحش را به حیاط خود جذب کنید، آنها یکی از بهترین گیاهان برای پوشاندن دیوار و حصار هستند.

10. تاک ترومپت

شکوفه های رنگارنگ مرجانی تاک ترومپت (Campsis radicans) حصار ناخوشایند را پوشانده و نرم می کند و در عین حال به عنوان چراغی برای پرندگان مگس خوار عمل می کند که نمی توانند در برابر آنها مقاومت کنند.

گاهی اوقات لابه لای دیوارهای سبز مکانیسم آبیاری خودکار و لوله های آبیاری پنهان است و گاهی نیز سیستم آبیاری آن ها به صورت دستی می باشد.

یکی از عملکرد های مفید دیوار سبز، جذب کربن دی اکسید و هوای آلوده محیط و تولید اکسیژن است که ازجمله مزایای این دیوار در راستای سلامتی است. 

از دیگر عملکرد های مفید این سیستم کاهش صدا است که بخشی از مزایای طراحی biophilic می باشد.

گروه معماری و دکوراسیون داخلی ایوان سبز از پیشتازان معماری بر مبنای علم روانشناسی می باشد؛ که حاصلِ فعالیت گروهی و گرد هم آمدنِ مهندسین مجرب و متعهد و نیروی کار ماهر و دلسوز می باشد.

شما می توانید جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

۰۲۱ – ۲۲۷۹۵۳۴۰

۰۹۱۲ – ۲۸۳۵۵۶۲

آدرس: خیابان میرداماد، خیابان شاه نظری، خیابان دوم، پلاک ۳۴، واحد دوم جنوبی

منبع: https://interior-designer.ir/ 

 





:: برچسب‌ها: گروه معماری و دکوراسیون داخلی ایوان سبز , قیمت دیوار سبز , دیوار زنده , انواع دیوار سبز , پوشش گیاهی مناسب برای دیوار سبز , Green wall ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: